english english

Andre grupper

Foreningen Fantastik

De Fantastiske genrer

De fantastiske genrer er mange og kan være svære at beskrive samlet. Overordnet kan man sige at det er Science Fiction, Fantasy og Horror genrerne. Under disse, og ikke mindst imellem disse, findes et hav af undergenrer og hybrider.

Af forskellige ord der ville kunne knyttes til en definition er: fabelagtige, fortryllende, groteske, fremmedgørende, hallucinatoriske, imaginære, overnaturlige, surreale, uhyggelige, underbevidste, vidunderlige og visionær. At det er svært at definere gør det bare mere spændende, da det samtidig åbner for et hav af forskellige tilgang og fortolkninger. Fælles er dog det fantastiske element.

Det er mange forskellige typer af historier vi taler om, og det er fortællinger der formidles via mange forskellige kanaler. Det skrevne ord, den fortalte historie, det tegnede såvel som det levende billede, og ikke mindst den fysiske fremstilling. Vi taler altså om bøger, rollespil, tegneserier, film og kunst.

Om foreningen

Foreningen blev startet i 2003 af en flok entusiaster, der følte at der var et behov for at det fantastiske fik et forum herhjemme. Dette blev til foreningen Fantastik. At de havde ret kan ses i det støt stigende medlemstal, og de lange række af arrangementer der holdes.

Godt nok har foreningen både en bestyrelse og et arrangements udvalg. Men det er ikke det der er dets kerne. Centrum er medlemmerne og deres ideer. Mange af foreningens arrangementer består af film- eller diskussionsaftener, som er kommet op at stå via et medlems initiativ. Se planlagte arrangementer i kalenderen.

Foreningen virker omkring en række interessegrupper, hvor folk kommunikerer om deres interesser, og det er også via disse at mange arrangementer opstår. Det står altid åbent for medlemmerne at åbne nye grupper.

Himmelskibet udkommer ca.4 gange om året og er foreningens medlemsblad. Artiklerne er forfattet af medlemmerne, og redaktøren opfordre alle til at sende indlæg og anmeldelser. Abonnement følger gratis med medlemskabet af foreningen.

Velkommen til denne side, til foreningen og til det Fantastiske univers.

Læs foreningens vedtægter her

Læs om bestyrelsesmedlemmerne

Læs beskrivelse af Bestyrelsesposterne

Læs referater fra bestyrelsesmøder og generalforsamlinger

Medlemskab

Medlemskab koster 200 kr for et år. For dette modtger du bladet Himmelskibet, plus adgang til alle vores aktiviteter, se kalenderen

Indmeldelse foregår ved at kontakte foreningen på foreningatfantastik.dk eller ved at benytte vores online indmeldings blanket

Du får så en bekræftelse på at du er meldt ind og vil blive tilmeldt den generelle announce e-mail liste.

Er du i tvivl om du er meldt ind eller ej kan du kontakte kassereren direkte på:
kassereratfantastik.dk

Betaling til foreningen kan gøres på følgende måde:

1. Vi sender et indbetalingskort, hvor man kan indbetale kontingentet.

2. Du kan betale via netbank, på reg.nr.: 6515, konto nr.: 3050475661 (BankNordik). Husk at få en besked med, hvor der står hvem som betaler. Dette skulle være muligt hos alle banker som tilbyder denne service. Du skal skrive, både navn og adresse, hvis muligt i beskeden, det gør det nemmere at identificere betaleren. Hvis du ikke gør dette, så kan vi ikke godtage betalingen.

Husk også at gøre os opmærksom på hvornår du har betalt. Du kan sende en e-mail til:
kassereratfantastik.dk, eller ringe til Fantastiks kasserer på mobil tlf.: 20 61 85 48.

Hvis du er i tvivl om hvordan du gør, så kontakt din bank.

Kontakt info

Ang. medlemskab

læs om mulighederne

Kontakt foreningen